2009. június 8., hétfő

Terminator Salvation

Mindig is mondtam, hogy moziba csakis előítéletek nélkül szabad bemenni. Aki végigolvas egy kritikát róla, és azt látja, hogy az egyik jót ír róla (talán azért, mert érdeke fűződik hozzá), a másik viszont iszonyatosan leírja, mert összehasonlítja a sorozat többi darabjával, annak döntenie kell: ha megnézi, akkor azért nézi meg, mert Terminátor rajongó, vagy azért nézi meg, mert jót akar szórakozni. Én jót akartam szórakozni, nem érdekelt, hogy milyenek a párbeszédek, nem érdekelt, hogy milyen a történet. Jól is szórakoztam, azt kaptam, amit vártam.
A történet már az Itélet Napja után játszódik. A titokzatos Marcus bukkan fel a semmi közepén, és összefut két tinédzserrel. Az egyik Kyle Reese, az a srác, akit John Connor visszaküld a múltba, hogy az apja legyen. John Connor eközben egy reményekkel teli gyenge pontot fedez fel a gépek kommunikációjában. Ám kapja azt a hírt, hogy Kyle Reese rajta van a halállistán - a gépek tudják, hogy ő a vér szerinti apja. Neki pedig új feladata van - megtalálni őt és magához venni.
A történet a Terminátor trilógiában megismertek alapján folytatódik. Abban a korban járunk, amikor a T-800-asokat (az emberektől megkülönböztethetetlen gépek) elkezdik gyártani - se az időutazás, se a folyékony gépek nincsenek még. Megismerjük tehát a férfit, aki miatt visszaküldtek a múltba jópár terminátort. Valamint jópár meglepetést is tartogat a film - pl. hogyan lehet benne Arnold Schwarzenegger és Linda Hamilton anélkül, hogy bármi közük lenne a filmhez. Újabb gépeket is megismerünk. Valamint azt is megtudjuk, mit keres egy ismeretlen férfi ebben az univerzumban, és mi céljuk volt vele a gépeknek - egyáltalán ki ő, és hogy került ide...
A történet egyszerű, a film ennek ellenére élvezetes. Az izgalmat fent tudták tartani, és a vizualitása a filmnek sem döcögött. Nekem bejött!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése