2009. június 22., hétfő

A 101-es szoba... ...vagy inkább klub?

Ismét a Depeche Mode a téma, természetesen nem az új albumról (arra szerintem nincs is szó...), hanem inkább a hazai, annál is inkább a fővárosi klubéletről van szó.
Ugyebár van a hivatalos magyar klub, mely havonta kétszer van a PeCsában, ráadásul olyan időpontokban, hogy az egyikre tuti nem megy el az ember - mert pl. hónap vége van, amikor mindenkinek a pénztárcája is kifogyott. Amikor a vak is látja, hogy arra az időpontra semmi mást nem tud betolni a PeCsa vezetősége, mint a DM klubnapot...
Én egyszer voltam, kicsit boldog is voltam - merthogy hát végre egyszer eljutottam ide is - meg boldogtalan is. A legtöbben nem tudják felfogni, hogy vannak olyan Depeche Mode számok, amikre táncolni lehet, és vannak Depeche Mode számok, amelyeket otthon az ágyban, mereven a falat bámulva lehet hallgatni. Többségében pedig ez utóbbi számokat játszották abban a buliban. Sőt mi több: egy pörgős szám után, amikor látja is az önjelölt DJ, hogy mindenki táncol, mindenki tombol... nos a szám végén egyből benyom egy senki által se ismert számot, ami ráadásul lassú. Egy DJ se csinálna olyat, hogy lecsapja a hangulatot.
Persze azt nem mondom, hogy nem jó maga a hivatalos klub, hiszen ha megúnod a DM-et, akkor átgyalogolsz egy másik terembe, ahol éppen Bonanza Banzai szól, de a kivetítőn Ákos táncolja indiántáncát. Vagy egy harmadikba, ahol szintipop szól, olyan zenekarokkal, melyeket a mai világban alig hallani (talán a VH1-on, ha nem lenne a Comedy Central).

Aztán itt a 101-es klub. Na ez nem a Városligetben van - bár sokak számára ez is maga a belváros - hanem hol itt, hol ott. Pl. a Nyugati mellett a Retropolisban. Vagy inkább a Filterben, minden pénteken??? Hm, nézve a honlapjukat már én se tudom, hogy hol is tanyázik ez a klub, és hogy mennyire jó egyáltalán. Azt már kiolvastam, hogy nemcsak a Depeche Mode-dal foglalkoznak (helyesen is teszik, én se mindig csak azt hallgatom, és ha valami nem jó tőlük, azt meg egyáltalán nem rakom be a lejátszóba). Valamint azt is, hogy ez a klub folyamatosan változik - újabb és újabb DJ-ik vannak, akik lelkes amatőrként vetik bele magukat a klubba. Egyik nap indie, másik nap DM50% - vagy hol így, hol úgy.
Érzem rajtuk, hogy ők még mindig a lelkes rajongók. A történetükben is említik, hogy 10 évvel ezelőtt eljött az az idő, amikor a PeCsában lévő klub már sokaknak nem tetszett, és a tagok ötletei a klubvezetők fülébe el sem jutottak már... Akkor jött el a 101 klub ideje, akkor lendültek bele mégjobban (félreértés ne essék - nem akkor nyílt meg, akkor már 4 éve működött kisebb nagyobb kihagyásokkal).
Nekem mindenesetre szimpatikusak, csak nehogy csalódjak bennük is. Talán el is nézek a Filterbe pénteken, amikor is 50%-ban DM fog szólni...

Milyen apropóból is készült ez a cikk? Nos, kedden jön a banda, és a két klubnak afterparty-t kell rendeznie. A 101-es klub a Nyugatinál csinál rögtön a koncert után - persze, aki nem jutott be a koncertre, az meg várhatja, amig vége nem lesz, naná... A hivatalos DM klub pedig pénteken tartja meg a buliját, kistermekben a már említett bulikkal. Apropó: pénteken akkor két helyszínen is lesz Depeche Mode? Hm...

2 megjegyzés:

  1. Helló Scan!

    Ma van DM koncert ,remélem ott vagy:)
    Véletlen találtam meg a blogod, a Paksi v. Tihanyi faágyúra kerestem mert most ment a Discoveryn, és erre nem beléd botlok ?

    Üdvözlettel: Toland(SL),VBJarre(RL)

    VálaszTörlés
  2. Üdv, Tolland!

    Igen, ott voltunk, de nem a küzdőtéren, hanem a bejáratnál. Hogy miért... arról később.

    VálaszTörlés