2010. január 31., vasárnap

Music X - és ami kimaradt belőle

A szombati havazásban elmentem a Millenárisba, hogy megnézzem ezt a kiállítást. Sejtettem, hogy nem szabad hasra esni tőle, de erre nem számítottam.

Sejtettem, hogy nem lesz egy nagy durranás. 4 kiállító hely lett kirakva, jobbra a relikviákat találhatjuk, szembe egy film ment, amit a képen látható fülesek által meghallgathatóak. Csak hát én hiányoltam belőle a teljeskörűséget.
 Ugyebár a kiállításnak a német könnyűzenét kellett volna bemutatnia. Több dolgot említenék meg:
1. Techno: ezzel a résszel semmi bajom sem volt, végülis a németeknek köszönhetjük a Kraftwerket, a Scootert és Marushát, hogy csak a legismertebbeket említsem.
2. Indie: az indie rockzenével sem volt bajom, amit én mindig lealternatívozok.
3. Hip-hop: na ez az, amihez végképp semmi kedvem nem volt. Nem szeretem a német szövegeket, de ez bizonyára csak az én hibám.
4. Pop: itt volt egy kicsinyke bajom a teljeskörűséget illetően. Miért csak a Tokio Hotelt láttam ott? Vagy volt ott más is? A Tokio Hotel, ami köztudottan emo rockzene, mióta popzene? Hol vannak a legendás popegyüttesek, így Nena, Modern Talking, C. C. Catch, Sabrina, Falco meg a többiek.
5. Rock: és hol van a rockzene? Az már nem is számít könnyűzenének? Scorpions, Gabi kedvence UDO, Rammstein és a többi metálegyüttes? Hol van itt a teljeskörűség.

Úgy tűnik, ennyire minimálisak voltak a lehetőségek - pedig még férhetett volna be még egy-két box abba a kiállítóterembe. Annyira szegényes volt ez a kiállítás, amúgy is négy kupacban voltak a helyek - amik egyébként jól voltak elhelyezve, pont annyira, amennyire kell... csak kellett volna még többet bemutatni a német zenéből. A kiállítás szervezői is bólogattak erre, mondván, csak ennyire futotta nekik. Ők csak a német nyelvet akarták népszerűsíteni a gyerekek számára, és erre a legjobb példa a Tokio Hotel, mert azt úgyis ismerik. Szerintem meg pont a pop és a rock kihagyásával vesztette el az esszenciáját a kiállítás, és mély csalódást okozott számomra...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése