2009. október 15., csütörtök

Vimeo hack trükk SL-hez...

A közösségi videomegosztók lényege az, hogy a feltöltött filmeket FLV-be tömöríti - vagy MP4-be, mint azt később kiderítettem - és azt tölti le a Flash Playeren keresztül. Az MP4 ráadásul le is játszható a Second Life-on keresztül - feltéve, ha az valahova fel van töltve, és pontosan ismerjük a linket...
Már régen letölteni próbálom ezeket az FLV-ket, így beszereztem egy letöltő programot, az Orbit Downloadert. Sajnos annyira gáz az a program, hogy az egyszerű használatot biztosító eszköztár egyszerűen lefagyasztja az Explorer-t és a Firebird-öt, úgyhogy más eszközt kellett találnom. A Firebird-nek viszont vannak beépülő plug-injei, így a NetVideoHunter is, ami sokkal egyszerűbben használható, mint az Orbit, így rá esett a választásom.
Érdekes felfedezésem azonban még csak most kezdődött. Látom, hogy egyre több magyar blogger a Vimeo-n is kutat klippek után, így gondoltam, felkeresem. Igen, az a Tron-KarateKid filmről van szó, amit korábban felraktam a Barangolásokra, úgy gondoltam, érdemes lenne letölteni. Miben tölti le az NVH? MP4-ben.
Akkor döbbentem rá, hogy a Vimeo nem FLV-ben tárolja a videókat, hanem MP4-ben. Csakhogy hiába néztem a Vimeo honlapját, a forrás alapján nem tudtam kitalálni, mi alapján szedhető ki belőle az MP4 linkje, hogy felhasználható legyen Second Life-ban egy scriptelt TV segítségével. De biztosan van valami...
Aztán rábukkantam egy honlapra, amelynek segítségével ilyen segédprogramok nélkül is letölthetőek az ilyen formátumú filmek. A neve ClipNabber, és akármilyen videómegosztó oldalról le tudsz tölteni róla filmeket. Kapaszkodjatok meg - még a Youtube filmet is le lehet tölteni általa FLV-ben is és MP4-ben is! Csak beírod a megfelelő helyre a film oldalának linkjét, és máris köpi kifele mindkét linket! Amit csak bemásolsz, és lehet, hogy egy az egyben berakhatod az SL-ben, és nem kellett feltölteni sehova egy filmet valahova, ahonnan félsz, hogy téged kirughatnak ezért.
Egy gond van mindössze: a LEHET! Mert egyszer már próbáltam valami hasonlót a Google Videoval, ami azóta megszűnt, ha jól emlékszem, és nem működött akkor sem a dolog. Igaz, akkoriban az MP4 levetítése se volt egyszerű az SL-ben... Kipróbálni meg nem tudom, mert az utóbbi egy évben az SL-ben semmilyen birtokom, tulajdonom NINCS - most csak egy kis lakásom van Zalánnál...
Tehát, az ötlet, a dolog nem lenne rossz, ha működne. Ha működne, akkor simán, egyszerűen a ClipNabber segítségével be lehetne emelni mindenféle filmeket az SL-be mindenféle oldalról - olyanról is, amelyik nem olyan háklis, mint a Youtube...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése