2009. október 8., csütörtök

Érdekességek: Csehország in SL

Nos, egy kis ládikókutatás után azt hiszem, megérdemel az ember egy kis körülnézést. Csehország is képviselteti magát a Second Life-ban, és nagyon szép környezetet sikerült kialakítaniuk. Egyrészt itt található Bohémia városa, amolyan igazi óvárosi kialakításban - hasonlót a valóságban Szlovákiában találtam. Az óvárosban is találtam egy olyan épületet, amiről később majd még fogok beszélni - ez egy nálunk is ismert bankfiók volt.
Kiérve az óvárosból egy szép kis pihenőparkban találtam magam. Egy fa árnyékában le lehet ülni és beszélgetni a barátaiddal, vagy nézegetni a kis tavacskát és a kis kacsákat.
A szomszédban van egy hatalmas irodaépület, és előtte egy kis tájékoztató rész. Lehet, hogy ez a hely a kezdőknek szól, nem tudom, de itt is van egy bizonyos furcsaság.
Hogy mi a furcsaság? Nos: bizonyára észrevettétek a képeket böngészve, hogy a hely bizonyos cégek számára szponzorálva vannak, és ezért komoly hirdetési felületet kaptak. Ezeket lehetne hasznosabbra is felhasználni, hiszen komoly pénzeket kérnek el a Lindenék még ezekért a virtuális földekért is, és ezeket csakis szponzorációra használni. Amit én felismertem, az a Raiffeisen bank és az O2 mobilszolgáltató - és nemcsak ők támogatják, még a Cseh Rendőrség is!
A kérdésem a következő: ha felajánlaná a Nekem 7, mint a Second Life egyetlen magyar közössége egy-két cégnek, hogy reklámozási felületet biztosít a Second Life-ban számukra egy összegért cserébe, akkor szerintetek komolyan vennék a dolgot, vagy kiröhögnék?
Vegyük figyelembe, hogy az SL csak 2 éve volt felkapott téma, mára már lecsengett. Az olyan multicégek, akik szigetet vettek Lindenéktől, rájöttek arra, hogy egyáltalán nem tökéletes a platform arra, hogy nagy tömegekhez eljuthassanak. Akármennyire is hihetetlen, de az utóbbi 60 napban alig másfélmillióan léptek be, és most ebben a pillanatban alig 50ezren aktívak. Ekkora számadatokkal ki lenne az, aki csak úgy elköltene havonta 8 dollárt egy csekély látogatottsági szintet elérő helyért. A lokális (mi esetünkben magyar) közösség az persze mást jelent, hiszen ott nagyobb a látogatottsági arány, de még ebben az esetben is egyszerű a mindent eldöntő kérdés: hány magyar ismeri a Second Life-t? Érdemes lenne egy cégnek belefektetnie, hogy elérjen párszáz magyart?
Jöjjenek a fényképek a virtuális Csehországról egyik feléről. A másikról később, mert bizony van egy másik SIM is a szomszédban...

2 megjegyzés:

  1. Gondolod, hogy a csehek annyival többen vannak online, hogy náluk viszont érdemes hirdetni?

    VálaszTörlés
  2. Én nem gondolom, de mégis furcsa ez a jelenség. Miben mások ők, hogy úgy gondolják a multicégek, érdemes a csehországi Second Life közösségét támogatni cserébe egy jól kinéző reklámért.
    Annakidején az Index.hu is beköltözött egy hatalmas torony erejéig, de akkoriban rengeteg magyar özönlött be. Akkoriban még sculptie se volt... De ennek az ideje már elmúlt és az Index is úgy látta, nincs haszna abból, hogy megjelenjen az SL-ben.
    Nem mondom azt, hogy nincsenek multicégek az SL-ben, de azoknak saját területük/szigetjük van.

    VálaszTörlés