2009. október 14., szerda

A Csehek és szlovákok közössége II. rész

Ígértem a Barangoláson (nézi azt egyáltalán valaki???), hogy folytatom utamat a Csehek SL-beli közösségében. Hát tegnap megtettem, és különösképpen semmi meglepetésben, látványosságban nem volt részem.
További szponzorok épületeire bukkantam: a Cseh Köztársaság Rendőrsége, az IBM és valamilyen könyvtár. A rendőrségnél egy modern ügyfélfogadóra bukkantam, és az emeleten még börtöncellák is vannak... A könyvtárra és az IBM épületére csak röpke pillantást vetettem, és már száguldottam is tovább.
A többi épület már a közösség épületei voltak. Találtam egy helyet, ahol oktatásokat tarthatnak. Aztán találtam egyet, amire a sandbox kifejezést használhatjuk - viszont a sandbox fölött rengetegen foglaltak helyet. Felrepültem, és ismét egy oktató épületben találtam magam, a sok felhasználó éppen a scriptelést tanulta. Rábukkantam egy rezidenciára is, ahol ízlélesen be voltak rendezve az irodák. Én arra tippeltem, ez bizonyára bútorbolt, de nem az, mert az UNESCO neve is felmerül a leírásában. Mi a fene...
Itt még találtam egy ízléses tengerpartot is, ahol lehet szórakozni, beszélgetni és akit a tenger csábít, az elmehet vizibiciklizni is. Mivel a helyszíneket folyó választja el, ezért ezzel a közlekedési móddal is be lehet járni a szigeteket. Kár, hogy baromira hangos, és lassú...
Tovább haladva láttam egy klubbot, egy templomot, egy birtokot, egy kastélyt, valamint egy kombat zónát is találtam. Találtam egy inworld újságot is a csehek számára GLOBE címmel. Búcsúzóul pedig felpattantam a GLOBE léggömbjére, hogy egy utolsó pillantást vegyek a Csehek és Szlovákok óvárosára...
Összegzésképpen: a közösség területeit ugyan a csehek csinálták, viszont a szlovákok keze is benne van. Tehát ha úgy nézzük, akkor a két ország különválása ellenére itt ők továbbra is együtt gondolkoznak. Bizonyára még mindig sógoroknak, vagy barátoknak tekintik egymást. Van is benne valami, mert mint emlékeztek a Szlovákiai körutamra, a szlovákok ugyanúgy büszkék arra, hogy a szocializmusban éltek, mint arra, hogy mennyire vallásosak. A Csehszlovák SL közösség tehát azért alapult, hogy a két ország kapcsolatait akár virtuálisan is, de tovább erősítsék. A dolog úgy tűnik, működik, nem látok ellenségeskedést közöttük - és még támogató cégeket is találtak hozzá...
Jöjjenek a képek:

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése