2010. április 2., péntek

Válasz Hérának

Héra üzent a korábbi, SLHungary Magazinos fejtegetéseimre, és én meg úgy döntöttem, itt válaszolok neki... Így bocsássátok meg nekem, ha a válasz ugyan Hérának szól, de azért jó volna, ha kicsit mindenki elolvasná...

Az SL népszerűsítése nehéz dolog. Nehéz elmagyarázni, mi a jó benne. Mint látod, mi megpróbáljuk az egésznek a fényes oldalát megmutatni, hogy miket is lehet itt találni, milyen lehetőségek vannak.

Támogatók is kellenének. Itt most kacsintanék a közösségek felé, de sajnos félek bevonni őket. Nem véletlenül... Egyedül meg olyan az egész, mint egy kereszteshadjárat. Még szerencse, hogy te is segítesz, meg azért néhányan hozzászóltak...

Amit csinálunk, az jó. Ennek a személyes blognak a látogatottsága az első hónapban 194 fő volt, ebben nagyrészt én voltam benne, mivel engem is számolgat. Az új látogatók száma 80 fő. Ezzel szemben az magazin látogatottsága 514 fő, az új látogatók száma 179 fő. Még akkor is jó ez a statisztika, ha ennek zöme ismeri az SL-t, mert jelzi, hogy felfigyeltek ránk.

Hogy mit lehetne még csinálni? Nos, megpróbálom a Lindenék által készített promófilmeket felvinni a magyar videómegosztókra, hátha ez is segít valamennyire. Sajátot kellene csinálni, tudom, de azoknál jobbakat nem hiszem, hogy tudnánk. Ezekre magyar szöveget kívánok rávarázsolni, így talán könnyebben is vehetik az akadály - bár kis angol alappal rá lehet jönni, miről is szólnak.

Segítségeket is kellene valamilyen szinten nyújtani. Itt az új kliens, mellyel még a régiek is kínlódnak - bár lehet, csak én nem értem, miért. Tervezek egy newbie-t indítani, és azon keresztül bemutatni, mit csináljanak az első lépésekben. Jó volna, ha kialakulna egyfajta kommunikáció is, így aki segítséget kérne, annak tudjunk válaszolni.

A Szent Patrikos cikk is tanulságos. Én annak szántam, hogy mit nem kéne csinálni az SL-ben, de a végén az lett, hogy azért kattintottak rá, mert információt kerestek Szent Patrik ünnepéről, és azt hitték, itt megtalálják a választ... Szóval kellenek ilyan dolgok is ide, ami amúgy a valóságban is érdekesek, meg aktuálisak, mert rábukkannak és elolvassák. Legutóbb a Föld Órájáról próbáltam cikket fabrikálni, de egy csoporton kívül semmit sem találtam, pedig a WWF-nek volt szigete az SL-ben!

Mint láttad, próbáltam bevonni a többieket is, de látszik, hogy nem számíthatok rájuk. Még akkor sem, ha pénzdíjat adnék nekik, a fülüket se mozgatják. Pedig kellenének emberek, mert én sem foglalkozhatok mindennel. Kellene egy ember, aki körbejárja a bulikat, klubokat (nemcsak a magyarokra gondoltam), erre viszont nekem nincsen időm. Kellene olyan ember, aki körülnéz a boltokban is - pl. mi az, ami jó vásárnak tűnik. Dettike jelentkezett is nálam, de azóta a füle botját se mozdítja...

Amit nem értek, hogy miért nem kapok segítséget rajtad kívül. Hol vannak azok, akik az SLhungary-n állandóan lógnak, aktívan SL-eznek, de nem érnek rá egy cikket sem írni. Ennyire nincs önbizalmuk vagy ennyire nem érdekli őket, hogy szükség van az SL népszerűsítésére? Hol kérjek segítséget és főleg az, hogyan?

Szóval lehetne változtatni a dolgok állásán, ha kapnék is segítséget. Így viszont lassan fog menni, de fog menni...

4 megjegyzés:

  1. Két dologhoz tudok hozzászólni.

    Amikor azt kérdeztem, "min kell változtatni", igazából tartalmi dolgokra gondoltam, profilra. Most írsz mindenféle tervekről, hogy mi mindenről kéne írni (newbie-segítéstől kezdve a vásárlásig és klubokig), de igazából az én véleményem az, hogy ezt mind nem fogod (fogjuk) tudni megcsinálni. Nincs idő és ember hozzá. Ha a legtöbb kattintás az "Események, Érdekességek, Útikalauz" rovatra megy, akkor valószínűleg afelé kellene profilozódni, és a többi, csak ha még arra is jut idő. :( Egyébként végiggondolva a többi magyar nyelvű élő SL blogot, jogos is erre profilozódni, mert a többiek másfelé mennek (úgy látom).

    A másik amiről van véleményem, hogy miért nem jelentkeznek mások is. Ennek több oka van, és én mindegyiket teljesen megértem. Egyrészt nyilván sokaknak nincs küldetéstudata, hogy SL-t népszerűsítse, mert miért is lenne? :) Mi vagyunk a furcsák, amiért nekünk van. Mi szállta meg az agyunkat? Fizet nekünk a Linden Lab, vagy miért? :) Másrészt akik aktívan SL-eznek, azoknak szerintem pont ezért nincs idejük írni is róla. (Nekem is minél többet vagyok odabent, annál kevesebbet írok róla idekint.) A harmadik ok, ha valakinek van indíttatása, és ideje is, hogy írjon, az nem neked fogja beküldeni, hanem saját blogot indít, ez nyilvánvaló. Csak én vagyok ilyen kis érthetetlenül lojális, hogy nem lépek ki a slhungary keretei közül. :D

    VálaszTörlés
  2. Bocsánat, bocsánat, ebben is van igazság...
    Az én furcsa küldetéstudatom az, hogy segíteni kell az embereket. Sok mindent tervezek, de csak amire van időm.
    A másik felére a válaszom egy rém egyszerű dolog: mindenki a másikra vár. Mindenkinek vannak ötletei, de senki sem akarja csinálni. Szóval csak mi vagyunk olyanok, hogy nekünk nemcsak ötletünk van, hanem meg is akarjuk csinálni. De nem azt mondtam, mi vagyunk a bolondok - én a legtöbbet ebből profitáltam, és nem L$-ről beszélek, hanem ismertségről...

    VálaszTörlés
  3. Szerintem a népszerüsítés ott van elba.va, hogy nem a megfelelő helyen van. A másik blogodat is olvasgatom meg zet is, ha éppen olyan a cikk. Ha lehet néhány meglátásom.
    1. Slhungary,hu-n olyanok vannak akik már "játszanak".
    2. Olyan oldalakon kéne promozni ahonnan érdeklődők jöhetnek.
    Néhány példa: szerepjáték aspektust lehetne az rpg.hu-n vagy egy cikkel vagy egy fórum topickkal, sculptos részt 3d modellező fórumon, lsl részét is a megfelelő fejlesztő csoportnak, a clubos zenélős részét amatőr zenekaroknak kéne ajálgatni mert kiválló prómó lehetőség. De akár idevehetnénk a játék fejlesztési lehetőséget, mert sl-ben gyorsabban olcsóbban lehet kifejleszteni egy saját játékot mint soronként megírva mindent.
    Tudom ötlettel teli van a padlás, de most csak ennyitok segíteni talán kicsit késöbb majd többet is.

    VálaszTörlés
  4. Pickles, inkább tegyél is valamit, necsak mond. Te is képviseled az SL-t, mint egy közösség vezetője. Vagy már nem vagy az? Elkeseredést látok a szavaidban, úgy látszik, hamar feladtad...

    VálaszTörlés