Kíváncsi voltam, hogyha tematikus honlapot indítok, és reklámozom mindenhol, ahol szerintem érdemes, akkor mekkora statisztikát érhetek el vele. Érdekes eredmények jöttek ki...
Összesen 717 látogatás született. A honlapot reklámoztam a Twitteren, Facebookon, Iwiwen és a Hotdogon is, de néhány Ning honlapon. Mégis az SLHUNGARY vezeti a statisztikát a maga 409 kattintásával. Utána jön a közvetlen csatlakozás 60-szor, aztán a Blogger 48-szor. Hogy ez utóbbi kettőből mennyi az én kattintásom, fogalmam sincs, tehát ezek nem vehetők teljesen figyelembe.
A Google-n 48-szor találtak rá a honlapra. Iwiw-en 30-szor, a Scandal blogon keresztül 27-szer. A MagyarSL Ning-ről 18-szor jöttek be. Ezután jönnek a maguk 14 kattintásukkal a Facebook, az Intergalaktika Ning és a Hotdog.
Tudom, hogy magyar szövegre nem kattannak rá a külföldi emberek, de úgy tűnik, sem a Facebook, sem a Twitter, de még a Moolto Ning sem tűnik hatékony reklámozó forrásnak. Az SLProfile honlapot nemrégiben vetettem be, de szerintem onnan se fognak jönni emberek.
De vannak meglepetések, hiszen mások is reklámozhatták a blogot, nemcsak én. Így pl. Nora magyarsl honlapja, francianyelv honlapja, és Völgyi Attila blogja - a pár nappal ezelőtti Szent Patrikos írásomra reagált.
A másik, amit ilyenkor meg szoktam nézni, hogy melyik oldalra voltak a legtöbben kíváncsiak. Tudom, hogy ez nem lényeges, hiszen a legfrissebb oldal időben kevesebb találatot érnek el, mint a régebbiek, de a reklámozás az, ami kiegyenlíti a két eltérést, hiszen később már csakis a Google keresések jelennek meg itt.
A legtöbbet látogatott oldal a Second Life 2-esről írt cikkem a maga 92 találatával. Ezután jön Hera En Garde cikke 57 találattal. A harmadik helyre kúszott fel Hera Elveszett Angyalok Városa cikke 52 találattal. Érdekes módon a SL2 után írt jövőbenézésem a következő (50), majd a Valentin nap SL-ben jön (47).
Tematikusan is nézhetném ezt a statisztikát. Az SL2-ről több cikket is írtam, de a Shared Media kevésbé érdekelte az embereket (21). Két magyar SL honlapot is bemutattam, a Second Life Virtuális Blogmagazin (40) nyert az SLHungaryval szemben (26).
Cimkék szerint néve: Hera cikkeire többen voltak kiváncsiak, mint az enyémekre (19:8). Az Események, Érdekességek, Utikalauz után jön a Honlap és a Gyakorlat cimke.
A harmadik szempont az, hogy milyen kulcsszavak alapján bukkannak rá a honlapra. Meglepetésemre Szent Patrikra rákereséskor kattintottak rá, csak eztán jön az SL2 és maga a Second Life kulcsszó. A két téma (Szent Patrik és Second Life) kb. egyforma súllyal van benne a mérlegben, így tulajdonképpen nem is lehet felmérni, miért. Naivan azt hittem, hogy az SL-re keresve jobban rám találnak, de hát ilyen véletlenek is előfordulnak. De ha belegondolok, akkor jobb, ha ilyen véletlenek is vannak, mert így legalább a nem célzottan az SL-re keresők is rájönnek, hogy létezik ilyesmi is, ezzel is népszerűsítjük az adott témát. Lehet, hogy Szent Patrik lesz a védőszentje az SLHungary Blogomnak?
Végezetül: a "mi az a Second Life oldal" külön linkre kattintva jön be, sehol máshol nem reklámoztam ezt a rövid információt. Erre az oldalra 16-an kattintottak rá, ami továbbra is szomorú statisztika - ezek szerint ennyien voltak kíváncsiak erre a hobbira.
Feliratkozás:
Megjegyzések küldése (Atom)
Köszi, már akartam is kérdezni, hogy mik a kezdeti eredmények. :)
VálaszTörlésA kérdés ezután az, hogy min kell változtatni?
A cél - nem tudom, egyetértünk-e ebben - az, hogy legyen olyan blog, ami a Second Life-ot próbálja tolni a mainstream elfogadottság és nagyobb ismertség irányába. Emiatt a célcsoport nem annyira a hardcore SL-ezők (akik most inkább rákattintanak), mert ők úgyis elfogadják SL-t, hanem azok, akik eddig nem nagyon SL-eztek, vagy most kezdik, és kíváncsiságból keresgélnek róla magyarul, hogy mit lehet SL-ben csinálni. (De lehet, hogy te máshogy látod a célcsoportot?)
Szóval még egyszer, min kell változtatni szerinted?