
A scriptnyelv ugyanis nem alkalmas arra, hogy szerepjátékos rendszert lehessen felállítani benne, de a lehetőség adott. Főleg, hogy az inworld eszközök képesek PHP-MySQL honlapokkal kommunikálni. Tehát ha valaki készíteni akar egy rendszert, akkor a következőket kell csinálnia:
- Rendszer kitalálása papíron. Ha már van rendszer (pl. egy AD&D szabálykönyv), akkor azt kell kitalálnia, hogyan működhet SL-ben. Ha nincs, akkor készít egy nem túl bonyolult rendszert.
- Csakis a rendszerben működő fegyverek, varázstárgyak eltervezése, készítése, leprogramozása. Kell egy HUD is, ami tulajdonképpen a karakterlap SL-beli megfelelője.
- MySQL adatbázis létrehozása, regisztrálás megoldása a HUD viselésével, olyan PHP rutinok készítése, mely az adatbázist megváltoztatják.
Most ez bonyolultnak hangzik, de méginkább az lesz, ha közben kisérleteztek a megvalósításával. Nem pofonegyszerű, mert létre kell hozni egy weboldalt, hozzávaló adatbázist el kell tervezni, PHP rutinokat, aztán elkezdeni készíteni az SL-beli objektumokat is. De megoldható: a játékosnak nem kell semmi másra figyelnie, csak arra, hogy élje túl. Vége lesz annak az időszaknak, amikor szabályokkal és számítgatásokkal egy harc elhúzódik órákig - itt villámgyors lesz minden!
Mindez csakis a rendszer volt, mert a neheze még csak most jön. Emlékszem, annakidején volt egy tábor, ahol a játék rendszerét egy számháború jellegű játék alkotta. Klánokra osztották a csapatokat, kiadtak egy feladatot, és az a klán nyert, aki ezt a feladatot megoldotta. Mindenki azt hitte, hogy a lényeg a számháború. Természetesen egyből ezzel kezdtek el foglalkozni, a fél tábor ki is halt, de aztán jöttek rá, hogy ezzel senki se fog nyerni, mert a klánjuk feladata azzal nem oldódik meg, ha minden klán kihal. El is kezdték a feladatot megoldani, és az NPC-kkel társalogni, és beljebb és beljebb jutni a megoldás felé. Félig kihalt társasággal ez így nem is volt könnyű :)
Ezzel azt akartam mondani, hogy rendben van, hogy készen van egy rendszer - nagy nehéz munkák árán - de ettől még nem RPG az RPG. Ha vannak célok, ha vannak feladatok, ha vannak NPC-k (vagy maguk a játékosoknak vannak információik és szerepeik a történetben, így egyben játékosok is és nem játékosok is egyben), akkor nem fog céltalan lövöldözésbe és gyilkolászásba fulladni a játék, hanem kialakul maga a nagybetűs SZEREPJÁTÉK.
Nincsenek megjegyzések:
Megjegyzés küldése