Az IMOLA-sok persze mondhatják, hogy hát miért nem megyek le a táborba velük idén sem, de sajnos ez a szerencsepróbálás megsínyli ezt is. Tavaly szabadsághiány miatt, idén anyagi okokból. Tudom, hogy hiányolnak, de ez van... Talán ideje lenne felnőnöm, és csak nosztalgia marad...
Igazság szerint nem emiatt kezdtem volna el a cikket, hanem visszakanyarodok abba a témába, amibe az utóbbi időben belegabalyodtam: a web 2.0-ba. Bírom, hogy ezeken a közösségi honlapokon lenne lehetőség végre egy jót RPG-zni, csak úgy csetelve, de nem látom a programokat. Pedig van egy csomó játék mind a Facebook-on, mind a Twitterhez kapcsolódóan - talán még az IWIW-en is, de igazi játékot nem találok.
Az összes, szerepjátéknak nevezett játék ugyanis csak annyi, amit fent írtam, csak még a kommunikáció is hiányzik... Kattintások zöme, az út lineáris még akkor is, ha egy-két út létezik (ja, nagy választás a Mafia Warsban a Facebook-on: vagy dolgozom, vagy harcolok, vagy építkezek, hogy több pénzem legyen). A cél minél több pénz és minél több XP szerzése. Látszólag variálódik benne az, hogy pl. egy térképen kell haladni (Hammerfall RPG a Facebook-on), de aztán körvonalazódik, hogy mindenki számára ugyanaz az út, az egész pedig nem több egy lapozgatós könyvnél...
Kellene egy igazi RPG egy ilyen platformon. Amikor a boltban történő vásárlás nem úgy zajlik, hogy rákattintok a BUY gombra, hanem beszélek, csevegek a másik játékossal, aki azt játssza, hogy ő az eladó, és az ő célja, hogy menjen a bolt. Kisebbfajta várost kéne felépíteni így, ahol mindenki elvállal egy olyan szerepet, amire éppen a városnak szüksége van. Kissé SIMS nézet, tudom, de egy ilyen városlakónak nem muszáj mindig a szerepét alakítania, mellékállásban kalandozhat is. Vagy küldetéseket generálhat azáltal, hogy mondja egy másik játékosnak: "ha hozol nekem egy ritka virágot a hegyekből, akkor kapsz 10 aranyat". Lennének természetesen állandó arcok is, akik a királyt, a királynőt, a hercegnőt és a fehér lovon száguldó szőke herceget alakítják - ők azok, akik gyarapítják a várost a maguk kis vagyonából valamint vitás kérdésekben rendet teremtenének. Meg lenne egy isten (pontosabban a játék szervezője) is, akihez lehet fordulni, ha éppen arra a ritka virágra lenne szükségünk a 10 aranyért.
Ilyesmit hiányolok egy közösségi játékban. A kommunikációt, ami nem nagyon van. Van a Mafia Warsban pl. 86 személy a bandámban, és senkit se ismerek tulajdonképpen néhány barátomon kívül. Az nem nagy dolog, hogy néha küldök nekik egy Energy Pack-et, hogy legyen energiájuk dolgozni...
Addig is megpróbálom felfedezni a Wasteland RPG-t a Facebook-on. Jónak tűnik, még csak most kezdtem.
Kedves S. D.!
VálaszTörlésElső hozzászólásom a blogodon, szóval... :D
Talán valami ilyesmire találták ki a fórumos szerepjátékot... Egy gond van: Vannak túl régi fórumos szerepjátékok (lásd Decay of the Force Csillagoh Háborúja témában), ahol már oly régóta megy az egész, hogy nem szívesen látnak új arcokat... És vannak az új szerepjáték fórumok, amiket meg 13-15 éves kölykök kezdenek el létrehozni, és hát... öhm... Van egy színvonaltalansága a rózsaszín unikornison érkező vámpírnak (igen, láttam ilyet...)
Ami kellene, hogy összeülni 2-4 20-30 év közti asztali szerepjátékosnak, és megalkotni egy fórumot, ami nem száll el sem a túl magas mércék, sem a színvonaltalanság világába...
Ha lenne kedved ilyesmin gondolkodni, végy fel msn-en:
fazekas.balazs@windowslive.com
Üdvözlettel:
Zakkant
Mindig is érdekelt az rpg, de soha nem kerültem kapcsolatba vele.Az SL tökéletes hely lenne ... miért nincs magyar rpg csapat ?
VálaszTörlésÜdv Zakkant az I.M.O.LA.-ról! A fórumos szerepjátékról azért nem írtam, mert az még (állítólag) nem web2.0 - pedig a közösségi jellege miatt annak számítana. Korábban a pécsiekkel (Csanád és a barátja) terveztünk egy fórumos szerepjátékot, ahol a Mike-féle live környezetben játszottunk volna, csakhát kútbaesett a project. A fórumos játékokkal az a bajom, hogy olyan rendszer még nem alakult ki, amellyel a véletlen dobások szimulálhatóak lettek volna. Tudod, mindenki csalna, ha éppen egy sorsdöntő dobásról lenne szó. Csetprogramok már akkor is voltak, de ott meg az írás nem maradt meg.
VálaszTörlésA Twitter lenne egy jó megoldás, ha születne egy olyan oldal, amelyik erről szólna. De mint te is mondtad: pár ember összeül, és aki csatlakozni szeretne a történethez, azt nem szivesen fogadják be - de általában az összeszokott baráti társaságok is ilyenek asztali környezetben.
Köszi egyébként a hozzászólást, mert máris adtad az ötletet egy új bejegyzéshez.
Szia Gabi a Second Life-ról!
VálaszTörlésMost már nem árulok el nagy dolgot, de pont ilyenről akart velem tárgyalni Atthosz. Hogy megvalósította-e valaki más segítségével, nem tudom.
A Second Life ideális környezet egy ilyen játékhoz, hiszen a szkriptekkel valamint egy PHP+MySQL honlappal meg lehet oldani a dolgot. Képzeld el: sokan szaladgálnak egy jól felépített terepen jelmezben, a játékhoz elkészített fegyverekkel harcolnak egymással, és nem is kell gondolniuk arra, hogy vannak szabályok is, mert mindent megoldanak a szkriptek. Csakhogy mint mondtam, a szerepjáték nem erről szól: ez eddig egy jó kis harci játék. Jó szervezettség által elérhető, hogy ne az legyen rögtön, hogy mindenki egymást nyírja ki. Pont a kommunikáció része az, ami így kimarad. Célokat kell kitűzni, bizonyos személyeknek információkat kell kiadni, amiknek segítségével a célok megvalósíthatóak - így a játékosok szóba elegyednek egymással, és megvalósul a SZEREPJÁTÉK. De ezt nagyon jól meg kell szervezni, és az hatalmas munkával jár.
Scandal! :D
VálaszTörlésÉn voltam az a barát... :D
Egyébként most is agyalok egy fórumos szerepjátékon... Nem lenne kedved segédkezni?
Amúgy ha fórumos szerepjátékokról lenne kérdésed, szívesen mesélek pár dolgot, hogy manapság mi dívik igazán, és mik a problémák, hasonlók...