1. Second Life Profiles: Csakis Second Life-fal foglalkozó, de hasonló oldal, mint a többi közösség-építő honlap. Itt is ugyanazokat kell tenni, azaz ismerkedni és hirdetni. Hogy merre-mit-hogyan, azt ne kérdezz, de itt mindenkit be lehet jelölni válogatás nélkül. Max nem jelölnek vissza, vagy nem nézik az oldalt - csakúgy, mint a többi esetében.
2. Myspace: Szintén egy közösség-építő honlap. Írd meg a profilodat, és keresd meg a többi Second Life-ost. Töltsd fel a termékeid képeit, írj blogot, hirdess eseményeket (Bulletin). Én nem tartom annyira hasznosnak, mint a Facebook-ot, viszont annyi előnye van, hogy ezt az oldalt bárki megnézheti, nem kell tagnak lennie.
3. Magában a Second Life-ban is sokmindent tehetsz. Beállítod jól a földedet a keresőben, hirdess eseményeket a Second Life eventsei között. Ha új terméket raktál ki, akkor is. Napi szinten egyszer ez megtehető, és akkor is belekerülsz a keresőbe. Ha nincs földed, hanem csak egy üzleted, ahol csak kirakni tudsz tárgyakat, mert csak az van megengedve, akkor a Second Life profilodban állsz neki reklámozni. Felsorolod a termékeidet, és máris kaptál egy kis helyet a keresőben.
4. Vannak csoportok a Second Life-on belül is, ahol mindenki adhat fel hirdetést. Keresd meg őket, szerintem dögivel vannak, és reklámozd magad naponta egyszer. De te magad is csinálj egy csoportot, amikben a látogatókat meghívhatod - akár erőszakosan is...
Helyesbítést is kell közölnöm. A Facebook alkalmazásai nem mindig működnek jól. Legutóbb azt tapasztaltam, hogy a Twitter alkalmazás nem adja tovább a Facebooknak automatikusan az üzenetet. Tehát ezt még mindig kézileg érdemes hirdetni: csak a blogbejegyzés címét, és a linket. Viszont úgy láttam, hogy az Iwiw-re is készítettek egy Twitter alkalmazást, csak sajnos az nem ír fel a faliújságra...
Végezetül az ilyen marketing hatékonyságáról: hát nem valami hatékony, de ha rövid időt szánsz rá, akkor talán kifizetődő... Az emberek ugyanis megszokták, hogy ezeken a közösségi oldalakon mindenki reklámoz, de főleg saját magát. Ha felmegy az oldalra, nagyon ritkán csak átfutja, hogy milyen üzeneteket kapott, és ritka az, hogy valakit érdekel is, amit csináltál. A csoportok üzeneteit is gyorsan el szokták olvasni, másodpercenként egy kattintással!
A keresési lehetőség viszont érdekes. Így nemcsak az SL keresőjében találhatnak meg, hanem a Google-ban is (csak egy itteni példa: ha rákeresel a Sakál Sörözőre, akkor nemcsak a honlapjuk bukkan fel, hanem felbukkan még a blogom is, ahol reklámoztam őket SŐT a turulcsirip-en a Twitterre írt bejegyzés is felbukkan. Így rendre az első oldalon! Érdekes, nem?)
Az egyedüli hatékony eleme ennek az egésznek az XstreetSL. Itt gyorsan, hatékonyan megkeresi a vásárló azt, amit meg akar venni. Minden más csak adalék.
Hogy érdemes-e csinálni? Érdemes, mert a véletlenül betévedő vendég mindig jól jön. Képzeld el, hogyha valaki keres egy jó kis ruhát, és meg is találja azt az XstreetSL-en. Az áru leírásában megtalálja a blogod címét, rákattint és rácsodálkozik, hogy te mi mindent árulsz, mi mindennel foglalkozol. Ha valami kérdése van egy áruval kapcsolatban, akkor itt is felteheti a kérdéseit. A blog leírásában megtalálja az SLURL-t, így magát a boltot is megtekintheti. Sőt, ha éppen ott jársz, akkor még a kérdéseit is fel tudja tenni neked. Ha minden jól megy, akkor még talán fel is vesz ismerősnek a Twitter-en, Facebook-on, vagy elfogadja a meghívókártyádat a csoportodba.
Minden lehetséges, ezért érdemes reklámozni...
El is felejtettem: egy jó tanács. Ne légy szerteágazó tehetség, foglalkozz csak egyfélével. Ha motorokat akarsz árulni, akkor árulj csak motorokat. Ha lakberendezéssel akarsz foglalkozni, akkor lakberendezéssel. Ha retro-ruhákat tervezel, akkor csakis ruhákkal, kiegészítőkkel. Csak egy a lényeg: egyvalamivel foglalkozz, és ne sokmindennel! Ha mégis, akkor minden fajta tevékenységre alapíts egy másik üzletet, másik helyen és másik bloggal... Itt (szerencsére) ezt ingyen (pontosabban olcsóbban, mint a valóságban) megteheted.
Abban, hogy egyfélével foglalkozzunk, teljesen igazad van. Én is belecsapok mindenbe, aztán semmit sem fejezek be, mert sem erőm, sem időm nincs rá.
VálaszTörlésNóra