2009. augusztus 16., vasárnap

Félidőben a kérdőív...

Hónap elején feltettem négy kérdést. Bár tudom, hogy 7-10 szavazat nem sokat számít, azért megpróbálom elemezni a félidőben az állást, és buzdítani titeket, hogy még várom a szavazatokat.
A közösségi honlapokon egyértelmű, hogy üzenetküldésre használják a legtöbben. Érthető, hiszen könnyű megkeresni egy ismerőst fénykép alapján, mint megjegyezni az e-mail címét. A profilnézegetés áll a második helyen - mindannyian keressük ismerőseinket, fel se fogja az ember, mennyi ismerőse is lehet. A csoportok klubbok népszerűsége sem meglepő: mindig keressük a hasonló gondolkodásúak társaságát. Az alkalmazások népszerűsége számomra is furcsa, hiszen ezek nem többek időtöltésnél.
A legtöbb ember személyes naplókat olvas - úgy tűnik, erre van kereslet. A személyes naplókról természetesen majd írok egyszer - én is olvasok egy-két ilyet, de nem ez a jellemző. A kultúrát nagyon helyesnek tartom, bár elég tág fogalmat adtam meg. Ezután jönnek a számítástechnikáról szóló oldalak - bár sejtem, hogy az űrlapot kitöltő emberek nem átlagemberek, de azért örülök, hogy ez a kettő benne van az első háromban.
Az emberek többsége a Skype-ot, MSN-t és a Gmail beépített csevegőprogramját használja. Ezen nincs mit meglepődni, a Skype úgymond ingyenes telefonszolgáltatása (mármint hogy telefonon keresztül is lehet minket hívni) annakidején nagy vihart kavart, pedig a többi szolgáltatása nem több, mint amit az MSN, és most már a Google Talk is tud. A többiekre senki sem szavazott - így a régi nagy kedvenc, az ICQ úgymond eltűnt, és a szintén ősi chatprogram, amit szinte mindenki használt, a mIRC szintén...
A negyedik kérdésem nem a mindennapos használatra vonatkozott, hanem a kipróbálásra. Így aztán nekem meglepő, hogy mennyi mindent kipróbáltak már az emberek, akiknek van valamilyen fogalmuk is a Second Life-ról. Mind a 7 választ adó kipróbálta az SL-t, így tulajdonképpen úgy fogok tekinteni a kérdőívre, hogy mit próbáltak még ki. Aki kipróbálta a Second Life-ot, azoknak a fele kipróbálta az OpenLife-ot is. Ezen semmi meglepő nincs. Viszont az IMVU dobogós helyezése engem is meglepett - bármelyik másik nagyobb nevet elképzeltem volna, de pont az IMVU-t nem... A Redlight Center is hasonló meglepetést nyújtott - ez az egyetlen olyan Metaverzum, amelyben nem is titkolják, hogy a virtuális szex fontos része. Ez az eredmény nekem meglepetés volt. Azt hittem, hogy a Second Life és Open Life mellett az Entropia Universe, a Kaneva, a nagy rivális There.com és a német fejlesztésű Twinity fog szerepelni, de hogy ezek az utolsó helyen kullognak - nagyon meglepett...
Tehát még KÉT HÉT van hátra. Lehet szavazni! Valamint tényleg kérlek titeket, hogyha szavaztok egy Egyébre, akkor nevezzétek meg a chatbox-ban, hogy mire is gondoltatok...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése