2009. augusztus 3., hétfő

3d anaglif szemüveg

Sikerült végre szereznem egy 3D szemüveget, amivel tökéletesen elégedett vagyok. Nagyon jól működik, talán Süvi KISS 3D-jét is meg tudnám vele nézni.
Ellentétben a REAL-D-vel az anaglif (azaz vörös-kék) szemüvegek nem tökéletes 3D élményt nyújtanak. A REAL-D-nél (a mostani 3D filmeket ilyen technikával csinálták) előfordulhat, hogy az orrod előtt húz el egy nyílvessző), míg a régi anaglif 3D-nél (mint pl. Kémkölykök 3D) a vászon a határ, onnan csak a mélységet lehet érzékelni. Ezenkívül az anaglif megerőlteti a szemet, míg a másiknál ilyet nem tapasztaltam. Viszont REAL-D filmeket nem fognak egyelőre forgalmazni - már abba beleszédültem, hogy valószínűleg Blue-rayen lehet majd kapni, mert szemenként 75 képkocka/másodperccel forog a film, két vetítőgéppel és ezüstös mozivászonra - hát az ilyen házimozi csakis a gazdagok kiváltsága lesz. Nekem meg marad az anaglif...
Tehát a 3D szemüveg... Azt hittem, nem fogok jót találni, pedig egy szemüvegszalonban találtam. Nem is kellett sokat keresgélni az interneten, itt megtaláltam: http://www.papiroptika.com/.
Tehát megvan a legfontosabb kellék, mit lehet még tenni? Az egyik, hogy számtalan kép készült ilyen technikával. Ezek többségét az http://anaglif.lap.hu/-on kezdve találtam meg. A magyarok szeretnek várakat fotózni. De az egyik legjobb képgyűjteményt a http://www.3d-mania.de/ oldalon találtam.
A youtube-ra is számtalan 3D-s klippet raktak fel. Ilyen pl: ez a klip is, melyben a Grand Canyon fölött száguldunk...

Sőt, a youtube kisérletezik azon, hogy egészen egyszerűen lehessen anaglif klippeket felrakni a honlapjukra, mindössze 2 jól beállított kamera kell, és máris mehet a 3D amatőr mozikészítés. A youtube pedig mindent elintéz, mert az is lehet, hogy valakinek nem vörös-kék szemüvege van, hanem zöld lila... Az is lehet, hogy nincs szemüvege, mert kellő relaxált által a szem fókuszát a kép mögé vagy elé lehet helyez (parallel és cross eyed 3D-nek nevezik). Csak a két képet kell egybeolvasztani kancsalodás által - így kapsz három képet, de a középső képben fedezed fel a 3D-s filmélményt.

A Second Life-nak is van már egy olyan kliensse (Dale SL Viewer), melyben anaglif szemüveget viselve lehet mászkálni, de ennél jobbról is tudok. Úgy olvastam, hogy az IZ3D monitor driverét kell feltelepíteni (Full Install), és be lehet állítani, hogy Anaglif szemüveggel akarod használni a játékprogramot (függetlenül attól, hogy van-e IZ3D monitorod). Viszont kiderült, hogy Second Life-fal az IZ3D-t nem lehet használni - megpróbáltam, nem sikerült. Úgyhogy marad a Dale SL Viewer...


Végezetül egy figyelmeztetés: nem véletlenül van az, hogy kisfilmek mentek régen a 3D-s mozikban. Az anaglif szemüvegek fárasztják a szemet. Ha úgy érzed, fáj a fejed, vagy fáradt vagy, akkor hagyd abba a kisérletezést, hagyd abba a játékot!

1 megjegyzés:

  1. Ahogy azt a blog legvégén olvashatjátok, a 3d-s kép nézegetés fejfájást okozhat. A fejfájás egyik okozója a látászavar, mert akinek jó a szem, azt ez nem zavarja.
    A látászavar javítható, bár ennek van egy előfeltétele, a kivizsgálás. Ebben segít a mai napi tipp, ahol 60%-os kedvezményt értek el nekünk.
    Style Optika kontaktlencse vizsgálat és komputeres látásellenőrzés 2.000Ft-ért, 60% engedménnyel (5.000Ft értékben)
    Katt ide: http://napitipp.hu/tippek/style-optika-latasellenorzes-kontaktlencs-vizsgalat

    OFF:
    Ha szeretnéd minden nap meg tudni mi a friss Napi Tipp, ahol minimum 50%-os kedvezményt kapsz, bár van, hogy 90%-ot is és ajándékba is veheted, akkor katt ide:
    http://napitipp.hu/feliratkozas

    VálaszTörlés