2013. május 15., szerda

Hola back és további eBay tapasztalatok röviden...

Visszajöttem. Van mit mondanom...
Szóval, amilyen rég néztem a blogomra, azért megnéztem, hogy milyen hozzászólások ragadtak bent a moderátori fiókban.

Nos, az eBay-jel kapcsolatban csak annyit, hogy azóta több terméket is eladtam ott, és azt kell mondanom, hogy mára sokkal jobbnak látom, mint a Vaterát. Az zavart meg annakidején, hogy mindent ki akartam tölteni, és korrekt módon kiszámolni vagy megsaccolni a postaköltséget (a Free Shippinget még most is parasztvakításnak tartom, nem hülyék vannak odaát sem). Nem vagyok továbbra sem hivatásos eladó, azt a szintet még nem értem el, csak segítek valakinek, aki hébe-hóba eladogatja a cuccait, amit sokszor nem érdemes a Vaterára felrakni, hanem az eBay-en. Néha állnak a cuccok, néha viszont gyorsan elmennek...

Sok új tapasztalatom is van az eBay-en, és sok változás is történt azóta. Már több képet is fel lehet tölteni ingyenesen - ez pl. egy jó döntése volt az eBay-nek. Általában a változásokat nem veszed észre rögtön, és csak apránként jössz rá. De arról, hogy nekünk már 20 terméket lehet egy hónapban ingyenesen feltölteni, arról rögtön kaptunk értesítést.
Sajnos, az amerikai szerver külön pénzt kér már azért, ha UK-ba is szeretnéd listáztatni a termékedet. Nagyon viccesnek tartom ezt a döntésüket.
Időközben megtapasztaltam azt is, hogy aukcióra felrakás mellett lehet megadni Buy It Now árat is, de a kezdő licitnek 10%-kal alacsonyabbnak kell lennie. Vagyis a kedves vevő vagy kifizeti a magasabb árat, de rögtön megkaphatja, vagy licitál, izgul a lezárásig. Vagy addig se, mert az akciót le lehet zárni hamarabb is...
Sajnos, azt az opciót, hogy náluk a Domestic az nem lehet más, csak Amerika, még mindig nem javították ki. Így ha Magyarországot is meg akarod adni a szállítási költségnél, akkor kénytelen vagy megadni a Hungaryt is (én nem tettem, mert nekem külföld a cél, de ha egy magyar csapta volna le, akkor változtattam volna a szállítási költségen). Igen, időközben megtapasztaltam azt is, hogy a szállítási költséget utólag lehet módosítani is.

Nagyon sokan alkudoznak is... és egyre többen. Tudom, hogy vannak nálunk tapasztaltabbak, akár vevők akár eladók, de elég sok érdekes emberrel találkoztunk. Voltak nálunk is próbálkozók (akik pl. kapásból a fele árat mondták a kiírtnak), és olyan próbálkozóval is, akihez meg sem érkezett a cucc, de már reklamált, hogy sérült volt a csomag... Vannak bunkók is, akik a "crap" szót előszeretettel használják (szerencsére, csak egyszer), de volt olyan hülyegyerek is, aki nem volt hajlandó lecsapás után fizetni, és miatta állt a dolog. Hogy mit lehet ilyenkor tenni? Nos, szólni... várni... és úgy 7 nap után lehet jelentést küldeni az eBay-nek, hogy nem lett kifizetve a cucc, és... megint várni... de 4 nap után ha nem történik változás, akkor egyszerűen lehet törölni az üzletet és újra felrakni az így bennakadt cuccot...

Nos, csak ennyit akartam mondani, és ezennel újra megnyitom blogomat...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése