2011. május 24., kedd

Jobb Facebook? Tényleg? És tényleg!

Szeretjük a Facebook-ot, de van az úgy, hogy amit kifejlesztenek, az egyáltalán nem tetszik. Ám vannak különleges hackek, melyek olyanná teszik a Facebook-ot, amilyennek szeretnénk. Ilyen hack a Better Facebook, mely szerintem díjnyertes is lehetne. Most megismertetem veletek, hogy én hogyan használom...
Kezdjük az elején. Mint látjátok, a Better Facebook-ot feltelepítheted bármelyik olyan böngészőre, amelyik kiegészítőkkel működik. Sajnos... az Internet Explorer nem tartozik ezek közé, de a közkedvelt Firefox (melynek a 4-es verziójával én hadilábon állok a gépemen), illetve annak kiegészítőjére, a Greasemonkey tartalomátalakítóra feltelepíthető (nem szabad mindkettőre, mert összeakadhat). Egy-két kattintás, és máris aktív a program...
Miután belépsz a Facebookra, a BF máris üdvözöl egy jó kis telepítő programmal. Lássuk ezt lap szerint, ahogyan én használom:
1. A Recommended Settings-et válasszuk...
2. Pipákat benthagyjuk, tulajdonképpen ezzel hagytuk jóvá, hogy szűrőket használhatunk a Facebook használata során, nagyon hasznos!
3. Automatikusan rakja külön táblákba az alkalmazások okosságait. Itt is hagyjuk a pipát, mert engem is idegesítenek a Cityville-s jajongások...
4. Light Box viewer tiltása. Valaki szereti, engem idegesít, így én bepipáltam. Ezzel a régi képnéző kerül elő... de azért nem kell megijedni, hogy nincs hasonló a BF-ben, de majd később.
5. Skinezhetővé teszi a Facebook-ot. Én nem élek vele, így a Defaulton hagytam.
6. Friend Tracker és Friend Activity a jobb felső sarokban. Az első azt jelzi, ha valaki hirtelen úgy dönt, nem ismer téged. Az utóbbi meg külön kiírja, ha változtatja a profilját. Az előbbi talán hasznos (bár jobb nem tudni, ha valaki nem szeret), az utóbbi meg haszontalannak tartom.
7. Image hover - azaz ha rámutatsz egy képre, kiemeli a bal felső sarokban, és nem kell rákattintanod. Jobb, mint a LightBox viewer, de idegesítő, hogy minden képre ráizgul... arra is, ami egyébként egy film előképe... Én bekattintottam.
8. A BF képes arra, hogy automatikusan törölje az olyan szemeteléseidet a profilodon, hogy ismersz valakit, hozzászóltál valamihez, blabla... Hasznos szolgáltatás, érdemes bepipálni...
9. Régi comment gomb visszahozása. Lehet, hogy sokaknak tetszett, nekem a mostani megoldás tűnik pofonegyszerűnek. De aki szeretné, az nyugodtan bepipálhatja.
10. Ha akarod, lájkold a Better Facebook-ot.

A beállítások sora ezzel még nincs vége. Egyrészt a BF-nek is vannak hibái, ezek csak az általános beállítások voltak. Folytatom a következő részben az Option menüvel, mert okosan használva olyanná válhat a Facebook, amilyennek tényleg szeretnéd. Addig is próbálgassátok bátran!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése