2011. május 25., szerda

Better Facebook - Options gomb

Mint mondtam, a Better Facebook-kal a Facebook csak akkor jó, ha teljesen az igényeidre van szabva. Lehet, hogy tetszik az, amit a Facebook ráderőltet, de a BF segítségével kiirthatod azt, ami nem tetszik belőle. Lássuk, hogy én hogyan használom a BF-et.
Kattints a soron a Better Facebookra, és láthatod, hogy az a bizonyos 10 lépés csak a kezdet volt. Egy egész beállítások sora vár rád. Gyorsan, hogy eddig mit fedeztem fel, a többinek a felfedezését rád bízom...
1. A Popular részt most hagyjuk. Itt kiemelve vannak a funkciók. Némelyiket érdemes bepipálni, némelyiket nem.
2. A Layout a legizgalmasabb rész. Én itt bepipálta a " Lock the header bar at the top so it stays visible as you scroll"-t, így ugyanis nem kell az oldal tetejére görgetnem, mert mindig elérhető lesz a felső menüsor. A bal oldali sávot rátok bízom, ez igény szerint ki-be kapcsolható. Középen javasolt a "Stretch the layout to full screen width" bepipálni, így a középső tartalomsávot annyira húzza szét, amennyire lehet. A "Float it down the page as you scroll" érdemes használni, eredménye ugyanaz, mint a menüsáv folytonos elérésénél. Ha zavar a Better Facebook tipjei, itt kikapcsolhatod.
3. Post: a "Fix timestamps to show actual date/time" előtti pipa szerintem rém hasznos. Engem ugyanis nagyon tud zavarni, hogy azt írja a Facebook: Tegnap írta... és nem tudom, hogy hajnalban, vagy este... Mást nem is nagyon használtam még, de ez az egyetlen, ami nekem hasznos volt.
4. Display: A tengernyi beállításnál egy hasznosat láttam: a BF ikon eltávolítását... azaz " Hide the icon next to the Better Facebook "Options" button in the header" előtti bepipálás. Azonban felhívom a figyelmeteket egy számomra nagyon zavaró Facebook jelenségre, melyet a BF alapban kijavít. Baromira nem szeretem, amikor a Facebook megmondja nekem, hogy mi szerinte a nekem "Főbb esemény" (persze, a fordítógárdának külön köszönet, hogy így fordították félre). Ez a "Force the main news feed to be "Most Recent" instead of "Top News"" beállításának köszönhetően meg is szűnik.
5. Theme-t átugrom, aki akar vele bajlódni, tegye...
6. Filtering. Az egyik leghasznosabb cucc, amit valaha is láttam. Nem firtatom, miért, de elmondom, én hogyan állítottam be egyetlen filtert, mellyel kiszedem azokat a híreket, melyek nekem egyáltalán nem fontosak!
a) Type-ba jelöld ki a következők KIVÉTELÉVEL (CTRL segítségével) az összeset: Links, Notes, Photos, Status Updates, Status Updates by Pages.
b) Action-nél jelöld be a Move to Tab-ot, és írd alá: "Nem fontos"
Ezekkel tulajdonképpen kiszűröd azokat a postokat, amikkel tele szokták szemetelni az oldalt. Persze, biztos vannak olyan dolgok, amik úgymond fontosak lehetnek (a Wall-to-wall poston és a Wall post to your wall-on gondolkoztam, mert valamelyik azt jelentheti, hogy egy másik személy a faladra ír)...
Persze még van Advanced pipa is, hogy még több funkcióval örvendeztessenek meg minket, de ennyi nekem elég is volt. SAVE gomb, aztán a Facebook frissítése, és máris meglátszik az eredmény...
Van még egy apróság. A posztok felett találhatod meg a szűrőket, ez a beállításnak köszönhetően mindig fent van. Itt találsz egy olyan részt, hogy "Older Posts". Ez annyi oldalt pörget ki a régebbi oldalakról is, és rakja rá a szűröket, amennyit nem szégyellsz. Írd be a rublikába, hogy 5, és pipáld ki...

Hogyan használjuk a Facebook-ot ezek után?
1. Minden egyes kilépéskor nézzünk rá az Adatlapunkra, hogy a BF törölje a szemetelésünket.
2. Miután elolvastad a Home és a Nem fontos posztokat, kattints a "Mark all Read"-re, és máris eltűnnek a szemed elől a már olvasott írások.
3. Csinálj bármit a Facebook mellett - mondjuk játsz, és bármikor ránézhetsz a Főoldalra - a legfrissebb (és nem a legfontosabb) hírek fogadnak téged, amiket nem olvastál. De nyomhatod a szűrőknél a Reload gombot is.

Nézegesd a Better Facebook beállításait, mert lehet, hogy olyan csemegét találsz, ami NEKED nagyon fontos. Mit is mondhatnék ezek után: Don't panic!!!! :D

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése