2010. november 5., péntek

Egy kis geekológia


Mindig szoktam belenézni a geek-ek világába, és néha idegennek tűnik, néha pedig szimpatikusnak... Kissé kezdek tényleg olyan lenni, mint egy önjelölt pszichológus.
Mi az, hogy geek? Geek az a személy, akik egy másik világ varázsában élnek, ez a hobbijuk, ekörül forognak a gondolataik. Leginkább a magasabb intelligenciájúak között találhatunk ilyet. Aki pl. nézi a nagysikerű The Big Bang Theory-t, azok tudják, miről beszélek...
A képregények rajongóiról kezdték ezt mondani, utána a filmrajongókról. Elsőként a Star Wars, majd a Star Trek rajongói. Aztán jöttek a szerepjátékosok... számítógépes játékok rajongói... mind-mind egyfajta geek-ek.
Mi is azok vagyunk. Ezt nem moshatjuk le magunkról. A Second Life lett az életünk, arról beszélgetünk. Rossz ez? Szerintem nem, de lehetünk betegesen azok... És én legszívesebben azt kerülném el.
Jó geeknek lenni, de nem szabad bezárni magunkat egy képzeletbeli világba. Magamon szoktam észrevenni azt, hogyha foglalkozom a Second Life-fal, akkor kicsit olyan, mintha elvarázsolódnék. Nagyon lassan tudok csak kiugorni ebből a szerepből, és foglalkozni a valós problémáimmal a valós kapcsolatokkal. Semmi gondom nem lenne, ha az átmenet egy csettintésre menne. Most ezzel foglalkozom, aztán meg azzal. Nem, sajnos nem megy mindig.
Szerintem ez az, amit a pszichológusok úgy neveznek: függősség. Én csak így nevezem: geeknek lenni...

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése