2010. március 19., péntek

Az SLHungary látogatottsága


Kíváncsi voltam, hogyha tematikus honlapot indítok, és reklámozom mindenhol, ahol szerintem érdemes, akkor mekkora statisztikát érhetek el vele. Érdekes eredmények jöttek ki...
Összesen 717 látogatás született. A honlapot reklámoztam a Twitteren, Facebookon, Iwiwen és a Hotdogon is, de néhány Ning honlapon. Mégis az SLHUNGARY vezeti a statisztikát a maga 409 kattintásával. Utána jön a közvetlen csatlakozás 60-szor, aztán a Blogger 48-szor. Hogy ez utóbbi kettőből mennyi az én kattintásom, fogalmam sincs, tehát ezek nem vehetők teljesen figyelembe.
A Google-n 48-szor találtak rá a honlapra. Iwiw-en 30-szor, a Scandal blogon keresztül 27-szer. A MagyarSL Ning-ről 18-szor jöttek be. Ezután jönnek a maguk 14 kattintásukkal a Facebook, az Intergalaktika Ning és a Hotdog.
Tudom, hogy magyar szövegre nem kattannak rá a külföldi emberek, de úgy tűnik, sem a Facebook, sem a Twitter, de még a Moolto Ning sem tűnik hatékony reklámozó forrásnak. Az SLProfile honlapot nemrégiben vetettem be, de szerintem onnan se fognak jönni emberek.

De vannak meglepetések, hiszen mások is reklámozhatták a blogot, nemcsak én. Így pl. Nora magyarsl honlapja, francianyelv honlapja, és Völgyi Attila blogja - a pár nappal ezelőtti Szent Patrikos írásomra reagált.

A másik, amit ilyenkor meg szoktam nézni, hogy melyik oldalra voltak a legtöbben kíváncsiak. Tudom, hogy ez nem lényeges, hiszen a legfrissebb oldal időben kevesebb találatot érnek el, mint a régebbiek, de a reklámozás az, ami kiegyenlíti a két eltérést, hiszen később már csakis a Google keresések jelennek meg itt.
A legtöbbet látogatott oldal a Second Life 2-esről írt cikkem a maga 92 találatával. Ezután jön Hera En Garde cikke 57 találattal. A harmadik helyre kúszott fel Hera Elveszett Angyalok Városa cikke 52 találattal. Érdekes módon a SL2 után írt jövőbenézésem a következő (50), majd a Valentin nap SL-ben jön (47).
Tematikusan is nézhetném ezt a statisztikát. Az SL2-ről több cikket is írtam, de a Shared Media kevésbé érdekelte az embereket (21). Két magyar SL honlapot is bemutattam, a Second Life Virtuális Blogmagazin (40) nyert az SLHungaryval szemben (26).
Cimkék szerint néve: Hera cikkeire többen voltak kiváncsiak, mint az enyémekre (19:8). Az Események, Érdekességek, Utikalauz után jön a Honlap és a Gyakorlat cimke.

A harmadik szempont az, hogy milyen kulcsszavak alapján bukkannak rá a honlapra. Meglepetésemre Szent Patrikra rákereséskor kattintottak rá, csak eztán jön az SL2 és maga a Second Life kulcsszó. A két téma (Szent Patrik és Second Life) kb. egyforma súllyal van benne a mérlegben, így tulajdonképpen nem is lehet felmérni, miért. Naivan azt hittem, hogy az SL-re keresve jobban rám találnak, de hát ilyen véletlenek is előfordulnak. De ha belegondolok, akkor jobb, ha ilyen véletlenek is vannak, mert így legalább a nem célzottan az SL-re keresők is rájönnek, hogy létezik ilyesmi is, ezzel is népszerűsítjük az adott témát. Lehet, hogy Szent Patrik lesz a védőszentje az SLHungary Blogomnak?

Végezetül: a "mi az a Second Life oldal" külön linkre kattintva jön be, sehol máshol nem reklámoztam ezt a rövid információt. Erre az oldalra 16-an kattintottak rá, ami továbbra is szomorú statisztika - ezek szerint ennyien voltak kíváncsiak erre a hobbira.

1 megjegyzés:

  1. Köszi, már akartam is kérdezni, hogy mik a kezdeti eredmények. :)

    A kérdés ezután az, hogy min kell változtatni?

    A cél - nem tudom, egyetértünk-e ebben - az, hogy legyen olyan blog, ami a Second Life-ot próbálja tolni a mainstream elfogadottság és nagyobb ismertség irányába. Emiatt a célcsoport nem annyira a hardcore SL-ezők (akik most inkább rákattintanak), mert ők úgyis elfogadják SL-t, hanem azok, akik eddig nem nagyon SL-eztek, vagy most kezdik, és kíváncsiságból keresgélnek róla magyarul, hogy mit lehet SL-ben csinálni. (De lehet, hogy te máshogy látod a célcsoportot?)

    Szóval még egyszer, min kell változtatni szerinted?

    VálaszTörlés