2010. február 4., csütörtök

Facebook: Kingdoms of Camelot

Korábban már mondtam, hogy nagyon jó kis alkalmazásokat lehet találni a Facebook-on. Mostanában egy különös játékra kattantam rá: a Kingdoms of Camelot-ra.
A játék nem más, mint egy régi-régi Sim játék, csak a középkorban játszódik. Ahogyan a legtöbb Facebook alkalmazásnál, itt is klikkelgetni kell, de maga a játék nem igényel sok-sok időt - éppen csak pár percet, amíg eldöntöd, mit építesz, mi legyen a következő lépés. Egyszerre csak egy dolgot lehet építeni, és egyszerre csak egyféle haderőt lehet fejleszteni - azaz minden csak idő kérdése.
Minden kezdőnek érdemes a küldetéseket (Quest) bújnia, és a javasoltakat (Recommended) teljesítenie. Ezek által megtanulhatja azokat a fogásokat, amikkel egy-egy épület felhúzása jelent. Egy idő után már kezdenek lassúak lenni a küldetések végrehajtása, ráadásul szembesülsz azzal, hogy ki kell találnod, hogyan felelj meg az építkezési követelményeknek. De ezekre hamar rá lehet jönni.
Csakhogy egy újonc teljesen védtelen a támadások ellen, és a legjobb az lenne, ha egy szövetség (Alliance) tagja lehet. Próbálkozni persze lehet, de a legjobb az lenne, ha az ismerőseiddel együtt alakítanátok szövetséget. Minél több ismerősöd van a játékban, annál többet érsz...
A játék csak az elején gyors - egy idő után lelassul. Ez talán a valóságnak is megfelelhet, hiszen nem lehet mindent azonnal. Nekem pl. elég erős az infrastruktúrám már, de a védelmem nagyon gyenge még. Extra dolgaim meg nincsenek is. Érdemes tehát a küldetéseken kívül egyéb fejlesztéseket is végezni, hiszen azok csak egy bizonyos irányba lök téged, attól eltérni lehetséges.
Természetesen lehet több városod, megtámadhatsz és kifoszthatsz más városokat is (ehhez hadsereg is kéne, persze), terjeszkedhetsz. Még én se fedeztem fel magát a játékot. Talán a lassúsága miatt tűnik ez így, és jobb is, hiszen ha gyorsan felfedezed a játékot, akkor hamar meg is unhatod.
 
Még nagyon az elején vagyok, de ígéretesnek tűnik. Szerintem hajaz a Travianra, de lehet, hogy csak én vagyok így vele (meg nem is ismerem a Traviant, még nem próbáltam ki). Kár, hogy kevés ismerősöm játssza, pedig nagyon jó játék.

Az alkalmazás linkje: http://apps.facebook.com/kingdomsofcamelot/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése