2009. december 10., csütörtök

Külföldi koncertek idén, Budapesten...

Idén ismét csak sok-sok koncert volt Budapesten. Új menedzsmentként mutatkozott be idén a kiállításokkal is foglalkozó ShowTime Budapest, akik a Diana hercegnő kiállításával robbant be a köztudatba. Ők hozták el az ABBA Showt, Pink-et, Tarját, a Dream Theatre-t, BB King-et a ZZ Top-ot és Eros Ramazottit. A legtöbbet dícsért show egyértelműen az ABBA Show volt, még akkor is, ha a legjobbnak tartott ABBA Tribute zenekar adta elő. Viszont hallomásból úgy hallottam, hogy a ZZ Top bármennyire is sokat várt zenekar volt, azért mégsem kellett volna playback koncertet tartaniuk...

A Live Nation még nagyobb neveket hozott el ide: Depeche Mode, Madonna, Tom Jones, Lenny Kravitz, Diana Krall, de itt volt általuk az Alice in Chains és Hardcore Superstar is. A Depeche Mode egy gyenge album után hozott egy olyan koncertet, mellyel az előzőt (de csakis azt) felülmúlta - tette úgy, hogy Dave Gahan súlyos betegségére hivatkozva el is maradhatott volna. Aki esetleg még nem látta, és nem akar lemaradni róla, azokat várja a ráadás koncert januárban. Madonna első budapesti koncertjéről meg jobb semmit mondani, mert már így is elmondtam róla mindent - anélkül, hogy ott lettem volna. Felemás véleményeket felemás érzésekkel meséltek el a barátaink róla...

A Livesound ennél érdekesebb neveket hozott el Magyarországra. Ugyebár Lordi, Nazareth, Jon Lord, Steve Lukather és Gabi kedvence, U.D.O. is itt volt. A Lordiról hamarosan előkaparom az élményemet is, és itt is leírom. Ez volt az egyetlen koncert, amin ténylegesen kint voltam, és nemcsak a véleményeket gyűjtöttem össze róla.

Új szórakozóhelyként, a Diesel Club is számtalan külföldi vendéget hozott el: Volbeat, Dragonforce, Nazareth, Mr. Big, a Paganfest sok-sok zenekarral, Amorphis, Johnny Winter, és az általam is emlegetett W.A.S.P. Ez utóbbiról azt hallottam, hogy sajnos a srácok playback koncertet tartottak, de annak ellenére jó kis szettet adtak elő...

Az A38 hajó sem maradhat ki a szórásból, a magyar koncerteken kívül akadt néhány külföldi fellépő is. Csak néhány név: Beatallica, Sisters of Mercy, Hardcore Superstar, Winger, Richie Kotzen. Beatallicánál és a Wingernél sajnálom, hogy nem voltam ott, pedig szívesen elmentem volna rájuk.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése