2009. november 9., hétfő

20 éve omlott le a berlini fal...

Furcsa, nekem annyira emlékeim nincsenek a berlini falról, mindössze történelmi beszámolók és filmek. 20 éve történt, hogy a Kelet Berlint és Nyugat Berlint kettéválasztó fal leomlott.
Sokan különös módon emlékeznek meg a falról, és különböző időpontokban - mintha nem egy napon, azonnal omlott volna le. Az MTV például pénteken tartotta meg a díjkiosztó gáláját, és a U2 is akkor koncertezett botrányos körülmények között - ingyenes koncertet tartottak, de kerítés mögött, felháborítva ezzel a berlinieket...


Most habszivacs dominókat állítottak oda, ahol a fal húzódott, és ma fogják ledönteni, jelezvén, hogy mindez egy pillanat alatt történt. Azért kiváncsi lennék arra, hogy a Dominófal meddig fog anélkül kitartani, hogy le ne döntené egy óvatlan gyermeki kéz.
A hasonló okokból épített fal mind a mai napig érdekes építményeknek számítanak. Izraelben pl. csináltak egy reklámfilmet, amikor egy labdát passzolgatnak egymásnak a fal két oldalán. Ez játék lehet, hogy Berlinben annakidején működött, de ez a film a valóságról szól. Ebben pedig egyáltalán nem így van: a labdákra válaszul könnygázgránátok repültek vissza.



Ha pedig fal, akkor Pink Floyd. A legjobban fogyott albumuknak számít mind a mai napig a The Wall, és számtalan legendás dal hallható. Viszont a zenekarnak nem nagyon vannak koncertjeik, ellenben Tribute koncertek annál inkább. Pedig milyen jó lenne egy hatalmas vizuális koncerttel lezárni ezt a 20 éves megemlékezést.




Kinek milyen emlékei vannak a rendszerváltozásról? Nekem csak annyi, hogy akkor voltam egy táborban, és miközben pártok alakultak, én csak annyit vettem észre az egészből, hogy nem kell vörös nyakkendőt hordanom ünnepek idején...

1 megjegyzés:

  1. Ó, én lelkes forradalmárként éltem meg (történelem-fakultációs középiskolás voltam,), ott voltam minden tüntetésen! Soha az életben nem felejtem el. Ezért van, hogy az elmúlt 1-2 évtizedben képtelen vagyok bármilyen politikai tüntetésre elmenni. Aki nem volt ott "azokon" a tüntetéseken, az nem is tudja, mekkora a különbség...

    VálaszTörlés