2009. szeptember 14., hétfő

Egy magyar zenekar: Álomcsapda

Tegnap volt a Magyar Dal Napja, és olvasgatom az FN.hu-n a pro-kat és kontra-kat. Én tudom, hogy nehéz helyzetben van a magyar zene, de addig, amíg nem csinálnak minőségi zenéket a magyarok, addig ne nagyon várják azt, hogy játszani is fogják. Mi számít minőségnek? Hát nem az olyan zenék, amiket bele lehet suvasztani Lagzi Lajcsi valamelyik show-műsorába, az biztos (pedig sajnos erre van igény)...

Nemhogy magyar zenét, de zenét se nagyon hallgatok. Viszont van egy ismerősünk, aki ráadásul SL-ezik is, és neki van egy zenekara, az Álomcsapda. Ha el tudunk menni (amibe sokszor az anyagiak is beleszólnak) egy koncertre, akkor ennek a zenekarnak a fellépéseit választjuk. Igényes zenét játszanak, csak néha van egy-két baki, mert még szerintük egy-két dolog hiányzik az összképből. Pl. egy énekes srác a csapatba, meg is próbáltak egyet, de nem jött be a dolog. Pedig érett zenét játszanak, szerintem így jók, ahogy vannak. Utóbbi időkben tehetségkutató versenyekre járnak, így az Emergenzára is, ahol rendesen eljutottak a döntőig.
Jöjjön hát tőlük az egyik kedvenc dalom, a Varázsolj el:


1 megjegyzés:

  1. A magyar zene minőségét másképp lehet meghatározni, ha Magyarországon élsz, vagy ha a határon túlról hallgatod. Lekicsinylően beszéltél a Lagzi Lajcsi féle mulatós zenéről. Igen, egy ideig én is így gondoltam, de most kicsit változott a véleményem. Amikor a tv-ben nem látok mást, mint fekete és arab rap-ereket (bocs, nem vagyok rasszista, csak a zenéről beszélek), vágyakozom a mulatós zene után, amely a magyar dallamvilágot hordozza magában. Érdekesebb, ritmusosabb, és a cigányok sokkal jobban tudják ezt csinálni. Igen, mert én szeretem a cigányzenét is. Sajátos stílusa, érzésvilága van. Nem mondom, hogy felülmúlja a jó kis magyar rockot, amely a szívem közepén van, de annyira nem rossz, mint ahogy mondják. Elismerem, hogy néhány előadó siralmas, de visszatérve a rap-re, vagy a hasonló, szalmaláng életű számokra, amiket a tv-ben játszanak, versenyben marad. Egyébként nekem a zenével kapcsolatban csak egy "mániám" van. Azt szeretem, ha valaki a saját tudását is megmutatja valalamilyen módon. Tehát tud énekelni, hangszeren (nem Virual DJ-n) játszani, stb. Nekem ez az igazi zene.

    VálaszTörlés