2009. szeptember 18., péntek

10 másodperc... 30 másodperc...

Csak egy kis nézés az Analyticsre, és van egy-két meglepetés. Pl. az átlagos idő, amit Su is észrevett, nálam is 0 másodperc... De szerencsére van egy ennél megbízhatóbb statisztika: az elmúlt egy hónapban 347 személy csak 10 másodperc időt tölt a honlapomon. Azért ez is elég érdekes - ha magamat beleszámolom, aki úgy naponta 2x-3x felmegy, hogy megnézze a statisztikát, hogy jött-e megjegyzés, akkor is durván 200 személy van, aki csak így felugrik egy hónapban. De azért annak is örülök, hogy van 40-50 személy, aki ennél több időt tölt is (az 1800 másodpercen azért én is nagyon lestem).
A 10 másodperc az mire elegendő? Rájön, hogy magyar az illető? Rájön, hogy nem található semmi extra videó, csak blabla? Egyáltalán 10 másodperc alatt elolvasható egy cikk?

Más ügyben is érdekes ez a kérdés - és ez sokkal húsba vágóbb, mint az, hogy olvassák-e a cikket, vagy sem... Ha belegondolok abba, hogy 30 másodperc időt töltenek el azzal a HR asszisztensek és gyakornokok azzal, hogy átnézzenek egy önéletrajzot, és az alapján döntik el, hogy az illető alkalmas-e a feladatra, vagy érdemes foglalkozni vele? Én láttam már pár önéletrajzot (azért nekem is mutatnak egyszer-kétszer, hogy szerintem milyen), és a 30 másodperc csak az olvasás, és valamennyire értelmezés. Ha másodjára ráfókuszálok egy-két tételre, akkor bukkanhatnak elő olyanok, hogy "jé, ez el se végezte a főiskolát", "jé, ennek csak szóbeliből van meg a német középfokúja", és ilyen apróságok. Jó, a negatívot hamar észre lehet venni, a pozitív elrejtett dolgokat már kevésbé. Ha pedig valaki kukacoskodni akar, akkor jönnek elő a "egyiknél nincs pont, másiknál van... egyiket nagybetűvel kezded, a másikat meg nem"A másik szerintem, hogy egy önéletrajzból még nem lehet megismerni senkit sem - max ahhoz elegendő, hogy lehessen kérdéseket feltenni egy interjúnál.
Tehát, ha tesztelni akarod az önéletrajzodat, vidd el egy vagy több ismerősödnek személyesen, számold a 30 másodpercet, és rögtön kérdezd meg, hogy mit gondol az önéletrajzról. A hallottak alapján itéld meg egy HR asszisztens munkáját...

2 megjegyzés:

  1. Arra elég a 10 másodperc, hogy megnézzem, van-e új bejegyzés. :) Ha van, maradok, ha nincs, akkor voltam 10 másodpercig. :)

    VálaszTörlés
  2. Ja igen, erre nem is gondoltam. Végülis örülök, hogy vannak visszatérő vendégeim. Örülök, nektek.

    VálaszTörlés